Socialmedia

Sådan arbejder vi med Social Media

For langt de fleste virksomheder giver det mening, at anvende sociale medier i markedsføringen. På de sociale platforme kan du nemlig blive klogere på din målgruppe og nå ud til rigtig mange potentielle kunder.

Social medier kan hjælpe dig til at komme tættere på din målgruppe og give dig viden om, hvad der rør sig hos dem, og er vigtigt for dem. Når vi bygger marketingstrategier bruger vi den viden, så beslutningerne er drevet at data og ikke holdninger eller ’synsninger’. Det er derfor en god idé at have et mål i 2023 om at gøre data til din bedste ven, hvis du vil have markedsføringen til at spille.

Læs også: Få succes med Paid Social

Branding, content og direkte salg

Strategisk har vi bedst erfaring med at arbejde i alle lagene i marketingtragten. Social Media har kæmpe potentiale fra top til bund, både når det gælder branding, content og direkte salg. Ved at tænke tragten ind fra starten opnås den største effekt af din markedsføring.

Eksempel på marketingtragt med emner fra hele marketingplanen.

Som bureau arbejder vi sjældent isoleret med ét medie. Sociale medier skal være en del af den overordnede markedsføringsplan, men det er vigtigt, at der er synergi på tværs af alle medier. Det skaber de bedste resultater

Evaluering på tværs af medier

Vi vurderer altid succesen af en kampagne ved at kigge på det samlede billede af alle aktiviteter. Nogle kunder har brug for flere touch point, før de er klar til at handle. Måske ser de annoncen på Facebook og et nyhedsbrev, men ender med at købe via en Google-søgning. Google vil i dette tilfælde blive krediteret for lead’et, og ikke Facebook eller nyhedsbrevet.

Læs også: Content skaber 30% bedre leadpriser

Kvalitet frem for kvantitet

Når man skaber indhold til sociale medier er det i dag vigtigt at være nærværende, relevant og vigtigst af alt skabe værdi. Derfor er det afgørende at skabe værdifuldt indhold og have fokus på kvalitet frem for kvantitet.

Vi kan hjælpe dig med:

  • social media strategien
  • planlægning
  • realistiske og konkrete mål
  • at skabe målgrupper
  • at definere spend

  • tekster
  • kreativer
  • opsætning af annoncer
  • indsamling af data
  • evaluering og rapportering

Har du brug for en snak om din virksomheds content- eller socialmedia-strategi? Så ræk endelig ud:

Katrine Worm Saust
Partner | Strategi | Paid Social Specialist
tlf. 2682 9396
katrine@bazuka.dk

Download SEO-guiden

SEO-guiden er nem at komme i gang med og giver dig indblik i, hvordan du selv kan forbedre din SEO. Måske synes du, at noget virker fjollet eller ubetydeligt. Men virkeligheden er, at jo flere småting, du kan få på plads, jo større er chancen for, at de tilsammen får en stor effekt.

Hvis du tager højde for alle 30 SEO-tips, når du laver indhold til din hjemmeside, så er du allerede rigtig godt på vej!

  • For at modtage SEO-guiden skal du skrive dig op til vores nyhedsbrev – men bare rolig! Du kan nemt afmelde dig nyhedsbrevet igen, hvis du bliver træt af at modtage spændende nyheder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Har du stadig brug for hjælp til SEO?

Har du brug for sparring til at komme i gang, eller foretrækker du at overlade din SEO til os, så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os og høre nærmere om dine muligheder.

Læs mere om dine muligheder