Af Tomas Møller, Juni 2021.
Som noget nyt har du nu mulighed for at tilføje et billede til din Google annoncering. For nyligt offentliggjorde Google, at de såkaldte ’billedudvidelser’ i Google Ads ikke længere er i beta og derfor vil være tilgængelige for de fleste annoncører.
Skab en visuel annonce
Med billedudvidelser får du som annoncør mulighed for at opnå mere plads og synlighed på relevante søgninger. Ifølge Google forventer forbrugerne en mere visuel oplevelse, når der browses efter produkter og ydelser online. Billedudvidelser gør det dermed nemmere for forbrugeren at afkode søgeannoncerne.
Derfor kan du også forvente en øget CTR med billedudvidelser, da det forbedrer annoncernes budskab og inspirerer brugerne til at klikke videre.
Ifølge Googles egne undersøgelser viser resultater en stigning i klikrate på 10%, når billedudvidelser bruges og vises på mobile søgeannoncer.
Vær blandt de første
Denne tilføjelse er helt ny, og du har derfor mulighed for at skille dig ud fra andre annoncer/konkurrenter, som endnu ikke har aktiveret billedudvidelser i Google Ads.