Project Description

Bestil et tagtjek

– lokalkampagne for Jydsk Tagteknik

Bestil et tagtjek

– lokalkampagne for Jydsk Tagteknik

Opgave

Der skulle udvikles en kampagne, der fik flere husejere til at bestille et tagtjek. Ideen med lokalkampagnen udprang af, at nogle lokalområder genererede flere leads end andre. Sammen med Jydsk Tagteknik valgte vi derfor at målrette kampagnen om et tagtjek til husejere i lokalområderne i stedet for at lave en landsdækkende kampagne.

Løsning

For hver by valgte vi at lave en landingpage med byskilt, luftfoto over området og information om, hvad husejerne kunne få ud af at bestille et tagtjek. Samtidig kunne husejerne se, hvilke tage der var lagt i deres område og få inspiration til udskiftning af deres eget tag. Kampagnen blev primært kørt på Facebook og Instagram og målrettet husejere i de respektive byer.

Mål og resultat

Jydsk Tagteknik fik en ekstrem effektiv kampagne med en meget høj konverteringsrate i de byer, hvor lokalkampagnen kørte. De fik væsentlig flere kundehenvendelser i de udvalgte byer, end de plejede, og antallet af bestilte tagtjek steg markant. Det havde en meget stor effekt, at husejerne fik følelsen af, at kampagnen var lokal og kun for dem.

Se kampagnen her

Lokalkampagne – Roskilde

Landingpagen var opbygget med Roskilde byskilt, luftfoto over området og information om, hvad husejerne får ud af at bestille et tagtjek. Herudover var der referencer fra området og dermed fra huse, som husejerne måske endda kunne genkende fra lokalområdet.

Lokalkampagne – Roskilde

Landingpagen var opbygget med Roskilde byskilt, luftfoto over området og information om, hvad husejerne får ud af at bestille et tagtjek. Herudover var der referencer fra området og dermed fra huse, som husejerne måske endda kunne genkende fra lokalområdet.

Lokalkampagnen på de sociale medier

En af fordelene ved at bruge de sociale medier er, at en kampagne forholdsvis let kan målrettes et bestemt segment. Kampagnen blev derfor målrettet brugere i de udvalgte områder med interesse for hus og have. Samtidig var det økonomisk langt mere fordelagtigt at annoncere på de sociale medier end i trykte medier.

Lokalkampagnen på de sociale medier

En af fordelene ved at bruge de sociale medier er, at en kampagne forholdsvis let kan målrettes et bestemt segment. Kampagnen blev derfor målrettet brugere i de udvalgte områder med interesse for hus og have. Samtidig var det økonomisk langt mere fordelagtigt at annoncere på de sociale medier end i trykte medier.