Project Description

Startuddannelse.dk

– flere ansøgere til Erhvervsakademi Sjælland

Startuddannelse.dk

– flere ansøgere til Erhvervsakademi Sjælland

Opgave

Erhvervsakademi Sjælland manglede ansøgere til markedsføringsøkonomuddannelsen. I løbet af en måned skulle de resterende 20 studiepladser fyldes op, da uddannelsesinstitutionen ellers ville miste støtte fra staten. Der var derfor brug for en lynkampagne, der gjorde de unge opmærksom på uddannelsen og fik dem til at søge ind på studiet.

Løsning

Vi lavede en landingpage, der fortalte om uddannelsen og havde en kontaktformular, de unge kunne benytte. Samtidig sørgede vi for markedsføring i lokalområdet i form af avis- og displayannoncering og outdoor via plakatsøjler i busskurene. Alle annoncer havde unik QR-kode, telefonnummer og URL, så det præcist kunne måles, hvor mange henvendelser, der kom via tracking.

Mål og resultat

I løbet af måneden blev alle studiepladserne fyldt op. Erhvervsakademi Sjælland fik over 30 ansøgninger, så målet blev nået, og de var meget glade for resultatet. Det var økonomisk af afgørende betydning, at pladserne blev fyldt op. Uddannelsesinstitutionerne får støtte pr. studerende, så de manglende 20 studerende kunne have betydet, at uddannelsen ikke var blevet oprettet.

Lokalannoncering i Roskilde Avis

Annoncen var målrettet de unge, men vi havde også forældrene i tankerne. Selv om det var de 18-20-årige, der skulle starte uddannelse, skulle annoncen også være et opråb til forældrene om at få de unge i gang. Med ”Start din uddannelse nu og få drømmejobbet om 2 år”, fortalte vi forældrene, at de unge derhjemme kunne få en god uddannelse i løbet af 2 år.

Lokalannoncering i Roskilde Avis

Annoncen var målrettet de unge, men vi havde også forældrene i tankerne. Selv om det var de 18-20-årige, der skulle starte uddannelse, skulle annoncen også være et opråb til forældrene om at få de unge i gang. Med ”Start din uddannelse nu og få drømmejobbet om 2 år”, fortalte vi forældrene, at de unge derhjemme kunne få en god uddannelse i løbet af 2 år.

Plakatsøjle i busskur

”Kickstart din karriere til februar” var henvendt direkte til de unge. Den var et signal om, at de på kort tid kunne få en god uddannelse og gang i en karriere.

Plakatsøjle i busskur

”Kickstart din karriere til februar” var henvendt direkte til de unge. Den var et signal om, at de på kort tid kunne få en god uddannelse og gang i en karriere.