
En data-drevet kampagne for Naturvidenskabsfestivalen skabte rekorddeltagelse med hele 253 % over målet og gav tusindvis af elever adgang til naturvidenskabelige aktiviteter og efterlod Astra med en stærkere lærerbase til fremtidige festivaler.
Naturvidenskabsfestival
Naturvidenskabsfestival er en landsdækkende begivenhed, som Astra arrangerer hvert år i uge 39 for grundskoler og ungdomsuddannelser. Her udforsker elever og lærere naturvidenskab, teknologi og innovation gennem aktiviteter og workshops. Målet er at engagere børn og unge og vise, hvordan fagene er relevante i deres hverdag.
Øget fokus på naturvidenskab
Astra ønskede at øge interessen for Naturvidenskabsfestivalen og satte et mål om 300 tilmeldinger samt deltagelse fra 15 % af både grundskoler og ungdomsuddannelser. Udfordringen var at engagere travle lærere og give dem et klart billede af festivalens værdi, så de trygt kunne tilmelde sig.
Data-drevet kampagne
I tæt samarbejde med Astra udviklede vi en kampagnestrategi og en målrettet leadkampagne. Med content-drevet markedsføring og en dedikeret landingpage designet som en konverteringstragt, sikrede vi, at lærerne fik den nødvendige information og oplevede en tryg og enkel tilmeldingsproces.
Rekordresultater med langtidseffekt
Da festivalen gik i gang, var 760 skoler og uddannelsesinstitutioner tilmeldt – 253 % over målet. Det betød, at tusindvis af elever over hele landet fik mulighed for at udforske naturvidenskab gennem aktiviteter, workshops og eksperimenter.
Kundeudtalelse
“Vi havde Bazuka meget tæt på i hele processen, hvilket var meget værdifuldt. Det gav ekstra energi i både ide-, udvikling- og afviklingsfasen. Desuden bidrog Bazuka med et blik udefra og stillede os uvurderlige spørgsmål, der hjalp os til at blive mere skarpe i vores kommunikation til deltagerne. Vi lærte meget af samarbejdet og havde stor gavn af det – også efter projektet var afsluttet.”
Simon Toft Rømer, Koordinator og Kommunikationskonsulent




Ekstra værdi på den lange bane
Festivalens rækkevidde og kontaktflade er styrket og Astra står nu med en markant større base af lærere, der kan aktiveres til fremtidige festivaler år efter år.
Udførte opgaver
- Strategisk sparring og udvikling af kampagnestrategi
- Opsætning og løbende håndtering af annoncering
- Produktion af kampagnemateriale til sociale medier
- Udvikling af leadgenererende landingpage i WordPress/Elementor
- Implementering af tracking og dataopsamling
- Evaluering af kampagnen og rapportering af resultater